Friday, 14 February 2014

Ros Putih Yang Meriah

Salam Jumaat yang barakah kepada semua. Antara koleksi bunga ros yang tidak pernah mengecewakan sehingga hari ni. Alhamdulillah. Gambar ni dah lama tersimpan dalam handphone, baru sekarang ada masa untuk di postkan di sini.





Sebelum kembang.





Apabila kembang. Sampai berat dahannya, meriah sangat. 



Apa yang saya pelajari dalam menanam pokok bunga terutama ros, setiap kali bunga sudah gugur, terus potong dahan tu untuk menggalakkan tunas dan bunga baru. Selain tu jugak, sekali sekala boleh cubit buang pucuk baru bagi melebatkan bunga. Sama-samalah kita cuba ye.

9 comments:

  1. assalammualaikum.
    wah betul2 meriah.Dah lama akak cari rose putih jenis ini.Mesti menambahkan ceria dalam hati kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm kak. ni first time dia meriah sampai mcm ni. nama ros ni medina white. nak jaga pun senang kak.

      Delete
  2. Cantiknya lebat begitu... bila la saya boleh menanam ros ni.. nak belek2 tak sempat...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...slm kenal :).

    Meriah bunga ros ni..sy baru beli smlm 1 pokok, katenye bunga kuning. Tak sbr nk tgk bunganya.

    ReplyDelete
  4. salam singgah melawat
    meriahnya roses..suka nya tengok pokok bunga ros ni...tapi belum menjadi dengan saya....

    ReplyDelete
  5. salam kenalan..
    cantiknya ros putih!
    lebat sungguhbunganya

    ReplyDelete