Friday, 14 February 2014

Ros Putih Yang Meriah

Salam Jumaat yang barakah kepada semua. Antara koleksi bunga ros yang tidak pernah mengecewakan sehingga hari ni. Alhamdulillah. Gambar ni dah lama tersimpan dalam handphone, baru sekarang ada masa untuk di postkan di sini.





Sebelum kembang.





Apabila kembang. Sampai berat dahannya, meriah sangat. 



Apa yang saya pelajari dalam menanam pokok bunga terutama ros, setiap kali bunga sudah gugur, terus potong dahan tu untuk menggalakkan tunas dan bunga baru. Selain tu jugak, sekali sekala boleh cubit buang pucuk baru bagi melebatkan bunga. Sama-samalah kita cuba ye.

10 comments:

  1. assalammualaikum.
    wah betul2 meriah.Dah lama akak cari rose putih jenis ini.Mesti menambahkan ceria dalam hati kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm kak. ni first time dia meriah sampai mcm ni. nama ros ni medina white. nak jaga pun senang kak.

      Delete

    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Cantiknya lebat begitu... bila la saya boleh menanam ros ni.. nak belek2 tak sempat...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...slm kenal :).

    Meriah bunga ros ni..sy baru beli smlm 1 pokok, katenye bunga kuning. Tak sbr nk tgk bunganya.

    ReplyDelete
  4. salam singgah melawat
    meriahnya roses..suka nya tengok pokok bunga ros ni...tapi belum menjadi dengan saya....

    ReplyDelete
  5. salam kenalan..
    cantiknya ros putih!
    lebat sungguhbunganya

    ReplyDelete