Friday, 18 April 2014

Tomato Vs Lili

Berkesempatan balik ke rumah mak hari ni. Tiap kali balik, memang saya akan meninjau pokok-pokok yang ditanam mak. Kadang-kadang tu naik jeles jugak. Mana taknya, menjadi je pokok-pokok dibawah jagaan mak saya tu. Benih tomato yang saya semai Januari lalu antara yang diserahkan penjagaan kepada mak. Sekarang bukan main subur lagi mereka kat sana. Bahagia agaknya dibelai setiap hari. ^_^




Subur dan rimbun. Dah mula keluar putik bunga. Lepas  ni boleh la datang mengutip buah. hahaha.



Ni pulak koleksi lili di rumah mak. Bukan main lagi berbunga serentak. Macam berpakat dah.  


 
Yang merahnya mak ngah ni paling menonjol. Besar bunganya.









8 comments:

  1. Yang merah makngah tu macam trumpet..hehe cantikkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kan sud@is. Mcm corong radio zaman dulu pun ada gak tu.

      Delete

    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Replies
    1. cantik. tapi jarang-jarang memunculkan diri tu.

      Delete
  3. Menonjol betul! Yelah mak-mak mmg menjadi tanam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la Nadia. Kadang-kadang terfikir nak jadi full time housewife. Boleh bagi tumpuan sepenuh masa kat pokok-pokok. hahaha.

      Delete
  4. Kemasnya, mak kalau jaga memang menjadi-jadi dan teratur.
    Itu pasal KBB pun dah huru hara bila maknya serahkan dekat anaknya.

    ReplyDelete